wtorek, 3 września 2024

Nasze wakacyjne podboje!

Wakacje dobiegu  końca, wczoraj w szkołach rozpoczął się rok szkolny. Większość Uczestników wróciła już  z letnich wyjazdów, bo do ŚDS przychodzi więcej Osób.

Lipiec rozpoczęliśmy od  wycieczki do Centrum  Nauki  Kopernik. Podziwialiśmy tam eksperymenty  z dziedziny robotyki i sztucznej  inteligencji, optyki oraz elektro-magnetyki. Wrażenie zrobiły na  Nas "latając tkaniny", roboty z którymi można  było porozmawiać, gadające łóżko, koło wodne inne zjawiska fizyczne. Przewodnik udzielił nam wielu cennych informacji na temat różnych zjawisk w świecie i przyrodzie.

Następną atrakcją była wizyta w Domu  Seniora w Zielonce. Spędziliśmy miło czas na rozmowach i muzykowaniu i śpiewaniu naszych ulubionych piosenek.

W to lato odwiedziliśmy również Warszawskie ZOO. Mieliśmy okazję zobaczyć na własne oczy zwierzęta, które znamy z książek. Oglądaliśmy hipopotamy, foki, tygrysy , ryby egzotyczne, ptaki  oraz inne gatunki. Część zwierząt pochowała się w poszukiwaniu cienia, ponieważ tego dnia panował upał.

Sierpień to u nas czas przerwy urlopowej, przez dwa tygodnie ośrodek był zamknięty. Kilkoro Uczestników wyjechało do Urli na turnus.